24.6.2014

TB day 8 & 9 in America - San Diego Zoo

Kiitos kaikille ihanille jotka on huolehtinut musta, oonko kunnossa. Oon kunnossa ja olokin on hieman helpottanut. Sain magneettikuvien tulokset eilen ja kunnossahan ne oli. Ihana juttu, mutta kyllä silti vähän turhauttaa, kun ei tiedä mistä tää kaikki johtuu. Onneks mulla on paljon parempi olo kun viikko sitten. Huomenna meen työterveyteen ja ensi tiistaina neurologin vastaanotolle. Nyt epäillään, josko mulla olis virusperäinen aivokalvontulehdus. Sen oireet sopii ihan nappiin mun oireiden kanssa, mutta mistäs sitä tietää. Jos teillä jollain on kokemusta siitä niin kuulisin mielellään kokemuksia! Teki mieli tulla kirjoittelemaan, mutta kuvia mulla ei oo sattuneista syistä. Löysin luonnoksistani tämmöisen vanhan Amerikka-postauksen joka on siis meidän syksyn 2012 reissusta. Tulipa ihania muistoja mieleen joten päätin julkaista tän vähän niinkun "throwback tuesday" - meiningeissä :)

Reissun kahdeksantena päivänä lähdettiin ajamaan San Diegoon, johon ajoi vajaat pari tuntia Los Angelesista. San Diegossa sijaitsee muunmuassa maailman suurin eläintarha, johon me siis matkattiin!

Sitä ennen pysähdyttiin kuitenkin aamupalalle. Huhhuh noita aamupaloja. Iskä ja pikuveli söi jotkut club-leivät ja hedelmiä. Mä tilasin mustikka-banaani-pannukakkuja ja hedelmiä. Ja noi pannukakutkin oli reilusti mun kämmenen kokoisia :D Tollon ikävöi suomalaista ruisleipää ja kaurapuuroa mutta nyt ikävöin kyllä ihan vähän totakin! No mutta vatsat täynnä oli hyvä lähteä matkaan.

Eläintarhasta kuvia on varmaan satoja, anteeksi spämmäys. Mutta tuolla oli siis eläimiä laidasta laitaan ja jos vaan "siellä päin" maailmaa liikutte, niin suosittelen todellakin! Siellä on vielä erikseen "Sea world", mistä löytyy delfiineitä, pigviineitä, valaita, haita... Sinne oltais myös haluttu mennä, mutta koko päivä hujahti ohi pelkästään tuolla eläintarhan puolella. Siellä saa takuulla siis koko päivän kuluttettua, kaikkia otuksia ihmetellen :)

Seuraavana päivänä meillä oli "rokulipäivä". Reissun yhdeksäntenä päivänä alkoi olla jo aika väsynyt (plus matkustukset ja se että "elettiin" yks päivä uudelleen). Oli niin aikatauluttanutkin reissua, että aamulla lähdettiin ja illalla tultiin hotelliin ja kaaduttiin sänkyyn nukkumaan. Päätettiin ettei suunnitella etukäteen mitään, nukutaan pitkään, etsitään kiva aamupalapaikka ja fiilistellään sitten mitä tekis mieli tehdä.

Mietittiin mihin vois mennä siinä lähistöllä ettei tarvis taas ajaa paria tuntia. Tuolla Losissa noi välimatkat oli kyllä ihan hullun pitkiä. Ja siellä tajusin, että Tampereen rantatien ruuhkat ei oo ruuhkia nähnytkään. Kun istui tuolla semmosissa ruuhkissa, että kaikki kuusi eteenpäin vievää kaistaa meni ihan kävelyvauhtia. Järjetöntä, että monet ihmiset viettää viikossa useampia tunteja semmoisissa ruuhkissa! No, kuitenkin päädyttiin jatkaan Long Beachillä sijaitsevaan akvaarioon kun jäi se San Diegon akvaario näkemättä.

No, toi paikka ei varmasti vetänyt ihan vertoja Sea worldille, mutta oli se ihan käymisen arvoinen paikka. Tuolla oli siis kaloja, pingviinejä, merileijonia (ja niillä oli semmonen lava millä ne esiintyi), meduusoja, kaikenmaailman äyriäisiä, haita ym. Kaikista mieleen painuvinta oli se kun siellä sai koskea meduusaan ja semmoisia metrin mittaisia haita! Huh, se meduusan koskettaminen oli aika kuumottavaa mutta onneks uskalsin. Se oli semmoista toooosi limaisen ja ohuen tuntuista :)

Nälkä alkoi kurnia ja huomattiin että vastapäätä akvaariota olikin Bubba Gump! Ravintola, johon oltiin suunniteltu alunperin menevämme Nycissä. Nyc jäi väliin sattuneista syistä, mutta onneksi päästiin tonne, toi oli meinaan niiiiiin ihana paikka! En valehtele jos sanon että toi on parhaita ravintoloita, missä oon ollut. Tarjoilija oli ihana ja ihan yliystävällinen, niinkun kaikki ihmiset tuolla. Se oli kyllä suomalaiselle niiin outoa, vaikkakin hyvällä tavalla.

Söin ehkä maailman parasta pastaa joka oli katkarapupastaa. Nam, tonne on vielä joskus päästävä! Jälkiruuaksi otin suklaakakun. Ja se oli ISO! Söin siitä ehkä 1/10-osan :D