28.8.2013

Ensimmäinen asunto


Mä muutin pois kotoa kaksi vuotta sitten, aika päivälleen! Olin 18-vuotias ja halusin jo oman kodin, vaikka ihan hyvin olisin vielä voinut asua äidin luona. No, tarkoitus oli hommata asunto loka-joulukuussa. Mutta löysin täydellisen asunnon jo elokuussa joten muutinkin sitten syyskuusta jo tähän.

Ja oon niin tykännyt tästä kodista, aina. Heti siitä ensimmäisestä asuntonäytöstä alkaen. Hassua että tää oli eka kämppä mitä kävin katsoon ja sitten sainkin sen heti! En voi vieläkään oikein uskoa miten hyvä tuuri kävi :D Tää on alusta asti tuntunut niiin kodilta. Ja varmasti sekin tekee tästä erityisen tärkeän että tää on oikeesti ensimmäinen koti jossa on asunut itsenäisesti yksin :)

Mutta, kaikki hyvä loppuu aikanaan. Niin myös aika tässä asunnossa. Joten lokakuusta tie vie tästä pois. Oon jo miettinyt kuinka haikeeta on lähteä. JA JOO, tiedän tää on vaan (vuokra)ASUNTO :D 




Siksikin mulle tulee niin ikävä tätä asuntoa koska tähän liittyy mielettömän ihania muistoja. Se kun sain oikeasti asua yksin ja opetella kaikkea itsenäisesti, sisustin kotia millaiseksi halusin, täällä on vietetty monet monet ihanat juhlat, täällä mä oon poltellut kynttilöitä ja rentoutunut... Siis kaikkihan liittyy kotiin kun oikein ajattelee!




Mutta vaikka haikein fiiliksin niin toisaalta myös innokkain fiiliksin eteenpäin. On kiva uusi kaksio mukavalla paikkaa johon muutan. Ja kaiken saa taas alottaa alusta (järjestely, sisustus...) joka on musta kivaa. Toisaalta muuttamisessa on se hyvä puoli että mä ainakin muutoissa oon karsinut ihan huolella tavaraa ja pyrkinyt siihen ettei uuteen kotiin viedä mitään rojua lojumaan. Harmi vaan että muutto on heti mun leikkauksen perään joten itsehän en saa kannella, nostella, kumartua yms. Mutta mulla on muuttoapulaisia jotka on luvannut tulla auttaan mua laatikoiden purkamisessa ja tietysti sisustuksessa ;)

4 kommenttia:

Suvi kirjoitti...

Teillä on kyl upea asunto, mutta eiköhän se uusikin ole! :P
Musta olis kiva vaihtaa välillä maisemaa meidän nykyisestä kämpästä, vaikka tässä ei olekaan mitään vikaa.. Nyt jo kauhulla odotan, kun joskus pitäisi kaikki kamat raahata täältä muualle, ää! :D

Minni kirjoitti...

Suvi: On tää kyllä suht uusi, muutaman vuoden vanha :) Joo sanos muuta, mä luulin ettei tällaseen kaksioon mahdu paljon tavaraa mutta voi kyllä sitä on ihan liikaa...

Anniinamaaria kirjoitti...

Hahaa mäkin muutin 18-vuotiaana ensimmäiseen omaan asuntoon, asuttiin sielä suunnilleen vuosi, eikä tullut yhtään ikävä kun muutettiin pois! Tää toinen ja samalla nykyinen taas on tuntunut alusta asti oikeesti meidän kodilta, ja mä ihan varmana itken, jos ja kun joudutaan joskus muuttamaan tästä pois :D

Näyttää kyllä tosi kivalle tuo teiän asunto! :) Mut niinkun sanoit, se uuden sisustaminen on aina aika mahtavaa 8)

Minni kirjoitti...

Anniinamaaria: Jep, uskon tietäväni tunteen! :D en mäkään olis sillon joskus kun asuntoja katselin että tuun saamaan niin kivan ekan vuokrakämpän että ihastun siihen näin täysin :) yleensä kun vuokrakämpät on just sellasia et kaikki ei oo ihan vimpan päälle ja sitä "omaa tyyliä". Toivottavasti te voitte asua vielä piiiitkään omassanne :) Ja joo, onhan uudelleen aloittaminen kivaa! Ja siellä on esim ikkunalaudat mihin laittaa kaikkee kivaa, mitä täällä ei oo ollu.. :)