22.7.2013

50 asiaa, jotka tekevät minut onnelliseksi

1. Ajatukset
- Iloiset ajatukset, haaveet, unelmat. Vain mielikuvitus on rajana. Joskus on ihanaa vaan uppoutua ajatuksiinsa ja sulkea mielestä kaikki muu.

2. Aurinkolasit
- Mä käytän aurinkolaseja vaikka aurinko ei paistais kunnolla. Mulla on niin herkät silmät että rupeen heti siristeleen ja siitä tulee huono olo. Mitä isommat aurinkolasit niin sitä parempi! Oon myös mestari näiden hukkaamisessa/hajottamisessa.

3. Auto
- Autolla ajelu on yleensä ottaen kivaa. Aamulla töihin ajellessa kuuntelen musiikkia ja sillä tapaa saan energiaa ja herään työpäivään :D Ja yleensä ottaen auton omistaminen helpottaa liikkumista/tavaroiden kuljettamista paljon.

4. Finnkino
- Tykkään käydä elokuvissa paljon. Tosin mun leffamaku on muutaman ihmisen mielestä surkea, koska en tykkää fantasioista mutta lemppareita on (romanttiset) komediat.

5. Google
- Hah, no mut tekee onnelliseksi se että monta kertaa päivässä googletan jotain ja löydän vastauksen. Mitä tekisin kun joku kysyy jotain ja en voi tarkastaa asiaa Googlesta!

6. Hajuvedet
-  Lemppareita on Victoria's Secretin bodymistit. Erityisesti vaniljan tuoksut ja "kukkatuoksut" on mun mieleen. Myös DKNY:n hajuvesistä tykkään.

7. Hymy
- On kivaa kun saat jonkun hymyilemään tai päinvastoin. Aina siihen ei vaadita kun ystävällinen ele, pari sanaa tai sitten juurikin se hymyileminen takaisin.

8. Instagram
- Hah, oon koukussa Instagramiin. 
Sieltä on kiva katsella inspiroivia kuvia ja tuttujen tekemisiä :) 

9. Julkinen liikenne
- Tykkään matkustaa bussilla ja junalla. Ellei matka ole liiiian pitkä. Tykkään vaan istuskella ja katsoa maisemia, välillä torkkuen. Ja kuunnella musiikkia!

10. Juhlat
- Rakastan juhlia. Synttärit, joulu, ihan mitkä vaan juhlat :D On kivaa laittautua juhlia varten, nähdä ihmisiä, syödä hyvää ruokaa jne.




11. Kengät
- Joku ehkä saattaakin tietää että tykkään paljon kengistä. Niihin kiinnitän aina ensimmäisenä huomiota. Tennarit, balleriinat, korkkarit, saapikkaat, kaikki käy.

12. Kesä
- Kesä on ihanaa aikaa. Ihmiset on vaan niin paljon iloisempia, luonto on kauneimmillaan, on enemmän tekemistä, saa käyttää kivoja vaatteita...

13. Korut
- Tykkään paljon koruista! Etenkin statement-kaulakoruista ja näyttävistä korvakoruista. Kun taas sormuksia ja käsikoruja oon tosi huono käyttämään? Näyttävillä koruilla voi saada tylsästäkin asusta mielenkiintoisen :)

14. Kehittyminen
- Hah, mistäköhän tää tuli? No, joka tapauksessa on kiva huomata että on itse kehittynyt jossain asiassa. Ja vielä kivempaa on se kun työssäni huomaan päivittäin pienien ihmisten kehittyvän ja mahtavaa siitä tekee se että saan olla opettamassa ja opastamassa heitä kehittymään erilaisissa asioissa.

15. Kaakao
- Rakastan kaakaota. Ja erityisesti kylmää! Mutta nykyään juon todella harvoin, koska jos ostan kotiin kaakaoo niin juon sitä joka ilta. Eikä se hirveän terveellistä ole...

16. Kirjoittaminen
- Tykkään kirjoittaa käsin ja tietokoneella. Käsin kirjoittamisen on kyllä jotenkin vielä kivempaa. Tykkäsin koulussa kirjottaa siististi ja erivärisillä kynillä, jotta muistiinpanoista tuli mielenkiintoisempia.

17. Koti
- Rakastan kotia! Etenkin tätä ensimmäistä omaa kotia, koska täällä on just niin kotoisaa ja "mun näköistä" :) Tykkään olla kotona ihan yksinkin, puuhailla kaikennäköistä, järjestellä paikkoja jne.

18. Kahvilat
- Kahviloissa on ihana tunnelma. Erityisesti sellasissa pienissä ja persoonallisissa. En tykkää ketjukahviloista niin paljon. Parasta on jos sisustus on kaunis ja tarjolla on paikanpäällä leivottuja herkkuja :)

19. Kuvaaminen
- On ihanaa kun kuvaamalla voi ikuistaa muistoja, joita on mukava jälkeenpäin katsella ja palata menneisyyteen mielessään.

20. Kynttilät
- En tiedä mitään parempaa kun (tuoksu)kynttilöiden polttaminen! Syksyllä/talvella poltin ihan päivittäin kynttilöitä, nyt kun on ollut vähän viileämpiä kesäiltoja niin oon aloittanut taas. Mun ehdottomia suosikkeja on Ikean vanilja-, kaneli- ja omenatuoksukynttilät! 




21. Kännykkä
- Muutaman ihmisen mielestä kännykkäni on kasvanut mun käteen kiinni. No ehkä, mutta pystyn olemaan ilmankin jos tahtoisin :D Mutta kun kännykällä voi nykyään tehdä vaikka mitä! Ja siinä on liikaa kivoja sovelluksia...

22. Lapsuus
- Mulla on ihan mielettömän ihanat lapsuusmuistot. Oon onnellinen mun vanhemmista, pikkuveljestä ja sukulaisista kenen kanssa oon saanut kasvaa. Ja tietysti mulla oli paljon ihania kavereita, harmi vaan että aika monen kanssa tiet ovat kuljettaneet eri suuntiin eikä enää tule pidettyä juurikaan yhteyttä..

23. Ladyline
- Musta paras kuntokeskus missä oon käynyt! Ja mulla on nyt 1,5v ollut jäsenyys sinne, tosin nyt viimeiset 3kk se on ollut enemmän tai vähemmän katkolla koska en pysty liikkumaan ilman jäätävää päänsärkyä sen jälkeen. Mutta kun saan itseni kuntoon niin tykkään käydä jumpissa ja salilla. Ja siks just tykkään Ladylinesta kun se on vaan naisille :)

24. Listaaminen
- Teen listoja koko ajan! Niin päässäni kun paperillekin. Muistilista, ostoslista, tehtävälista... Tähän liittyy myös se että haluan kirjottaa ja laittaa asioita ylös koko ajan :D

25. Lakanat
-  Ja erityisesti puhtaat sellaiset! Mikään ei oo parempaa kun hypätä puhtaisiin, pehmeisiin lakanoihin nukkumaan pitkän päivän jälkeen < 3

26. Lautapelit
- Tykkään pelata lautapelejä ihan tosi paljon! Ongelma on yleensä se etten saa peliseuraa :D Ja mulla ei ookaan kun ihan pari lautapeliä.. Lapsena ehdoton lemppari oli Afrikan tähti ja yhdessä vaiheessa pelattiin joka ilta sitä iskän kanssa!

27. Meikkaaminen
- Arkisin meikkaan tosi vaatimattomasti, välillä en ollenkaan. Mutta sillon kun on aikaa niin tykkään kyllä meikata enemmän. Mutta kiireessä saan vaan sotkua aikaan!

28. Mekot (hameet)
- Tykkään käyttää mekkoja sekä hameita! Mutta yleensä housut on vaan käytännöllisempi ja lämpimämpi vaihtoehto. Mutta mekoissa tulee ihanan tyttömäinen olo :)

29. Mummu
- Mummu on yksi mun rakkaimmista ihmisistä mulle. Oon oppinut häneltä niin paljon ja mummula on semmonen paikka johon voi AINA mennä ja sua kuunnellaan. Mummu ja pappa edelleenkin auttaa mua paljon ja en voi kun ihailla kuinka hyvässä kunnossa he ovat ja jaksavat päivittäin auttaa muita ihmisiä :)

30. Muisti
- Mulla on hyvä näkömuisti. Muistan asiat miten oon ne nähnyt. Esimerkiksi jos en muista vaikka mitä on puhuttu, niin muistan tilanteen kyllä silti. Ja muistan tosi ykstyiskohtaisia juttuja mitä oon nähnyt.




31. Muistiinpanot
- No näistä vähän jo puhuttiinkin! Mutta tykkäsin koulussa tehdä paljon muistiinpanoja. Ihan senkin takia että opin paremmin siinä kun kirjoitin samalla. 

32. Muistot
- Tykkään muistella vanhoja, ihania muistoja :) Välillä tulee oikein haikea olo kun tekisi mieli palata johonkin muistoon.

33. Mukavat ihmiset
- Hyvä asiakaspalvelu, hymy tuntemattomalta, joku antaa sulle parkkilipukkeensa jossa on aikaa jäljellä, joku kehuu vaatteita ohimennen jne. Tollaisista tulee niin hyvä mieli, varsinkin silloin kun tuntemattomat ihmiset ovat aidosti mukavia.

34. Musiikki
- Kuuntelen paljon musiikkia. Autossa aina, kotona usein. Tykkään menevästä musiikista, mutta sitten taas semmoisesta missä sanat osuvat omaan elämään/tuntemuksiin just eikä melkein. Musiikista saa niin paljon voimaa.

35. Nukahtaminen
- Oon välillä tosi huono nukkumaan. Nukahtaminen kestää varsinkin jos en oo omassa sängyssä. Ja heräilen varsinkin vieraassa paikassa ihan pieniinkin ääniin. Mutta se on ihanaa kun herää keskellä yötä ja tajuaa että vielä on monta tuntia aikaa nukkua!




36. Pisamat
- Kesällä mulle tulee aika paljon pisamia auringosta. Ennen inhosin niitä mutta nykyään ne on musta ihan hauskoja.

37. Perhe
- Mulla on ihana perhe. Äiti, isä ja pikkuveli. Kaikki todella tärkeitä. 

38. Pitkät matkat
- Tykkään matkustamisesta. Autossa on kivaa istua pidempää matkaa. 
Jos siis on ilmastoitu auto :D 

39. Pepsimax
- Oon niin koukussa Pepsimaxiin. Ei hyvä, mutta melkein kaikilla on joku pahe ja tää on mun paheeni. Oon koittanut vierottautua mutta ainakaan vielä en oo pystynyt :D

40. Puhdas pyykki
- Tykkään pestä pyykkiä, laittaa niitä narulle ja viikata kaappiin! Puhdas pyykki tuoksuu myös niiin hyvältä.




41. Ripsienpidennys
- Ripsienpidennyksiin oon kans jäänyt koukkuun jollainlailla. On niin helppoa kun ei tarvi käyttää silmämeikkiä ollenkaan. Varsinkin kesällä nää on ihanat ja saa meikittömätkin kasvot näyttämään siedettäviltä!

42. Ruoka
- Rakastan ruokaa! Hedelmät, vihannekset, juustot, jugurtti, mysli, puuro, mehukeitto, pizza, ruokaisat salaatit... The list goes on :D Parasta on illanvietot jossa tehdään ruokaa ja syödään hyvässä seurassa :)

43. Suklaa
- Toinen paheeni on karkit, erityisesti suklaa. Oioi, parasta suklaata on susupalat, fazerin sininen, kindersuklaa, valkosuklaa.

44. Sateenropina
- Jollain tapaa tykkään ainakin välillä sateesta! Saa olla hyvällä omalla tunnolla sisällä, kuunnella sateenropinaa ja laittaa villasukat jalkaan.

45. Työ
- Mulla on aivan ihana työpaikka. Meen sinne aina hymyillen. Siellä on ihanat työkaverit ja "asiakkaat" :) Jokainen päivä on erilainen ja työni on myöskin hyvin palkitsevaa. Toivon että pystyisin tekemään tätä työtä 100% lasissa. Tällä hetkellä kipuni hieman rajoittavat työntekoa, mutta motivaatio on silti suuri ja harmittaa etten pysty antamaan aina parastani tällä hetkellä.





46. Tietokone
- Olisin ihan hukassa ilman tietokonetta :D No okei, en ehkä enää kun kännykälläkin voi tehdä melkein kaikki samat  mitä tietokoneella. Mutta läppäri on myös siksi rakas että ostin sen vajaa 3 vuotta sitten ensimmäisestä lähihoitajan palkastani. Se oli ensimmäinen arvokkaampi asia minkä kustansin kokonaan itse ja olin siitä silloin hyvin ylpeä.

47. Tampere
- Oon aina tykännyt Tampereesta. Ja nyt oon vajaat kaksi vuotta ollutkin tamperelainen. Erityisesti tykkään keskustasta, ratinasta ja pyynikistä. On ihanaa että pääsee kävellen keskustaan ja kaikki on lähellä. Tampere on myös sopivan iso muttei kuitenkaan suurkaupunkimainen.

48. Uiminen
- Rakastan uida! Etenkin järvessä kesällä. Saunan jälkeen on kaikista parasta mutta meen järveen ilman saunomistakin. Pienempänä tykkäsin tehdä vedessä kaikkia temppuja, kuperkeikkoja, käsillä seisontaa jne :D

49. Vanhat esineet
- Tykkään vanhoista esineistä. Jotenkin niissä on enemmän "tunnelmaa" jos tietää että ne on jostain muualta kun kaupasta. Ja käsintehdyt vanhat esineet on vielä ihanempia! Tykkään kaikesta maalaisromanttisen tyylisestä ja meillä kotonakin on sekoitus uutta ja vanhaa :)

50. Ystävät
- Ystävät on mielettömän tärkeitä. Ja oon ehdottomasti sitä mieltä että laatu korvaa määrän. Mulla ei oo kun muutamia läheisiä ystäviä joille voin kertoa kaiken. Ja nämä ystävätkin ovat kulkeneet kanssani vuosia :) Tiedätte kyllä ketä tarkoitan siellä ruutujen takana, puspus!


Jaksoiko joku lukea kaikki? Nostan hattua jos joku jaksoi! 
Kuvat ovat ihanista hetkistä läheisten ihmisten seurassa :)

4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Minä jaksoin ja hyi kamala minkä kuvan meistä bongasin! :D
-Emmi

Minni kirjoitti...

Emmi: Hihhiii hyvä sinä, eiks oo hauska kuva ;)

Essi kirjoitti...

Toi on niin makee toi sun ja Elsan kuva! Vois oikeesti olla jostain lehdestä!=)

Muutenki kiva postaus, ihanaa kun joku jaksaa olla positiivinen ja miettiä hyviä asioita, kun tuntuu että ihan liian usein sitä vaan valitetaan kaikesta ikävästä =( =)!

Minni kirjoitti...

Essi: Ai kiitos :D No ehkä seki tekee ku on hyvä kamera ja kuvaaja sekä hieno ympäristö!

Ja joo, oon ihan sama mieltä että ihmiset valittaa liikaa. Yleensä positiivisuus auttaa paljon :)